راه اندازی اتاق بازی کودکان و نوجوانان در گیلان با تکیه بر مفاهیم اسلامی
کد خبر: 3791988
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

راه اندازی اتاق بازی کودکان و نوجوانان در گیلان با تکیه بر مفاهیم اسلامی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از راه اندازی اتاق بازی در کانون های مساجد سراسر استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی با تکیه بر مفاهیم و ارزش‌های اسلامی و تربیت نسلی باورمند به آموزه‌های دینی گامی رو به جلو محسوب‌ می‌شود.

اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از راه اندازی اتاق بازی در کانون های سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: انتقال آموزه‌های ایرانی و اسلامی با بهره‌گیری از شیوه‌های آموزش غیر مستقیم و هدفمند رسالت کانون های پرورش فکری است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اتاق بازی گامی بلند برای بهره‌گیری از ابزار تربیتی و حرکتی بازی در جهت تحقق اهداف این مجموعه فرهنگی است، تصریح کرد: نخستین اتاق بازی کانون گیلان در مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون رشت همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد و بازخوردهای مثبت آن زمینه‌ساز تشویق تصمیم‌گیرندگان برای افزایش این فرصت مناسب تربیتی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با تشریح روند رو به رشد فضاهای آموزشی و حرکت در مسیر تخصصی‌سازی مراکز کانون، گفت: با فراهم‌سازی این فرصت‌های مناسب، ضرورت‌ بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند، دعوت از مربیان آگاه و همراهی با دیگر دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در این حوزه نیز بیش از گذشته احساس‌ می شود.

ضیایی اشاره‌ای به افزایش اعضای کانون گیلان و اهمیت پایدارسازی حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون کرد و متذکر شد: دستیابی به اهداف ترسیم شده نیازمند پیگیری ‌همه‌جانبه و هم‌افزایی تمامی واحدهای این مجموعه‌ی فرهنگی است.

وی افزایش و بهسازی فضای نمازخانه مراکز کانون را دارای اهمیت دانست و توجه به ترویج فرهنگ نماز در میان نسل کودک و نوجوان را دارای جایگاهی ویژه ‌خواند و خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی با تکیه بر مفاهیم و ارزش‌های اسلامی و تربیت نسلی باورمند به آموزه‌های دینی گامی رو به جلو محسوب‌ می‌شود.

انتهای پیام

captcha